ForandringsfabrikkenForandringsfabrikken
  • AKTUELT
  • BARNS RETTIGHETER
    • Til barn og unge
    • Til voksne
  • KUNNSKAPSINNHENTING
    • PUBLIKASJONER
    • METODEN
    • FORSKNING OG KUNNSKAP FRA BARN
  • FAGOMRÅDER
    • SAMARBEID MED FAGFOLK
    • SAMARBEID MED UTDANNINGER
    • Barnehage
    • Skole
    • Helse
    • Rus
    • Barnevern
    • Politi
    • Rettssystemet
  • PÅVIRKNING
    • PÅVIRKNING
    • FF I MEDIA
  • PROFFENE
    • VIL DU BLI PROFF?
    • HVA GJØR PROFFENE?
    • TRYGGHET FOR PROFFER
  • OM FF
    • HVA GJØR FF
    • IDEEN
    • STYRET
    • FIRE FAGLIGE RÅD
    • INTERNATIONAL WORK
    • Årsrapporter
    • Støttepartnere
    • STØTT ARBEIDET
  • KONTAKT
    • Kontakt
    • VIL DU BLI PROFF?
    • Prosjektproffer og fabrikkarbeidere
  • AKTUELT
  • BARNS RETTIGHETER
    • Til barn og unge
    • Til voksne
  • KUNNSKAPSINNHENTING
    • PUBLIKASJONER
    • METODEN
    • FORSKNING OG KUNNSKAP FRA BARN
  • FAGOMRÅDER
    • SAMARBEID MED FAGFOLK
    • SAMARBEID MED UTDANNINGER
    • Barnehage
    • Skole
    • Helse
    • Rus
    • Barnevern
    • Politi
    • Rettssystemet
  • PÅVIRKNING
    • PÅVIRKNING
    • FF I MEDIA
  • PROFFENE
    • VIL DU BLI PROFF?
    • HVA GJØR PROFFENE?
    • TRYGGHET FOR PROFFER
  • OM FF
    • HVA GJØR FF
    • IDEEN
    • STYRET
    • FIRE FAGLIGE RÅD
    • INTERNATIONAL WORK
    • Årsrapporter
    • Støttepartnere
    • STØTT ARBEIDET
  • KONTAKT
    • Kontakt
    • VIL DU BLI PROFF?
    • Prosjektproffer og fabrikkarbeidere

GJØRE SAMMEN MED ELEVER

Når det blir trygt, er det for mange elever lettere å fortelle ærlig hva de tenker eller kjenner på. Trygghet kan også gjøre det lettere å komme på skolen og å ha lyst til å lære. Oppleggene under bygger på oppsummerte svar fra elever om hva som kan gjøre det tryggere i prater med voksne og i opplegg for livsmestring, demokrati og medborgerskap. 

PROFFKLASSE

Gjennom skoledagene får elever mange erfaringer i kroppen om hvordan det kjennes å være og lære på skolen. Disse erfaringene gjør også at elever raskt kan gi verdifulle råd til hvordan de kan lære og trives bedre. Her er et verktøyhefte for hvordan voksne i skolen og PPT selv kan hente inn tilbakemeldinger og råd fra elevene.

TIMEN LIVET

TIMEN LIVET er en snakketime som er lagd bygd på kunnskap fra barn om hva som kan gjøre klassemiljøet tryggere, og er lagd og prøvd ut i samarbeid med elever og fagfolk. Timen kan brukes som en del av det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. 

TRYGT I KLASSEN

Et hovedsvar som går igjen fra nesten alle barn i mange skoleundersøkelser, er at trygghet er avgjørende for trivsel og læring på skolen. Her er en kunnskapsfilm om hva en trygg skole er sett fra elever, filmer til verktøyheftet, og en emoji-guide lagd av profffer

TRYGG SKOLESTART

Skolestart kan kjennes veldig ulikt inni elever. Her er noen verktøy som kan være fine å prøve for å lage trygghet i starten <3 

Peder Claussønsgate 2, 0165 OSLO. Org.nr: 911705214.      Personvern.

 

IDEEN 

 

KUNNSKAPSSENTER 

       

STØTT ARBEIDET 

 

KONTAKT OSS                                  

Hopp rett ned til innholdet
Vis verktøylinjen Universell utforming

Universell utforming

  • Gjør tekst størreGjør tekst større
  • Gjør tekst mindreGjør tekst mindre
  • GråtoneGråtone
  • Høy kontrastHøy kontrast
  • Negativ kontrastNegativ kontrast
  • Lys bakgrunnLys bakgrunn
  • Understreking av linkerUnderstreking av linker
  • Lesbar fontLesbar font
  • Nullstill Nullstill